Obiekcje klientów – jak je rozpoznawać i adresować?

Dużo osób posiadających własne Firmy decyduje się reklamować swoje produkty lub usługi w internecie. Często robią to na różnego rodzaju portalach. Wszystko dlatego, że ludzie najczęściej z nich korzystają i można ich tam zawsze znaleźć. Do takich portali można zaliczyć przede wszystkim Facebook lub Instagram. Jednak to ten pierwszy najbardziej króluje w reklamowaniu Firm. Jednak wiadomo, że wstawiając posty musimy liczyć się z opiniami i krytyką obecnych i potencjalnych klientów. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić czym są Obiekcje klientów – jak je rozpoznawać i adresować?

Czym są w ogóle obiekcje klientów i jak je rozpoznać?

Na pewno dużo ludzi zastanawia się czym w ogóle są obiekcje. Otóż dla osób, które nie wiedzą, trzeba napisać, iż są to po prostu zastrzeżenia i wątpliwości klienta. A wiadomo, że takowe zawsze były, są i będą. Niestety są one zmorą wielu handlowców. Niektórzy się ich po prostu boją, ale czy słusznie? I tak i nie, ponieważ to właśnie przez obiekcie są osoby, które niestety rezygnują ze sprzedawania, z pracy w obsłudze klienta albo zmusza się do działań sprzedażowych. Przez negatywne słowa ludzie się blokują. Jednak nie ma co się załamywać, bo naprawdę warto traktować je po prostu jako wyzwania oraz szanse w rozwoju w pracy z klientami. Nie każdy przecież od razu musi być super handlowcem. Każdy nabiera doświadczenia. Skąd mamy wiedzieć, kiedy dany klient zgłasza obiekcje? Otóż to nic trudnego, łatwo to zauważyć. Po prostu pokazuje to między innymi: gdy nie jest przekonany do rozmówcy oraz jego intencji, firmy czy produktu. Ponadto nie zauważa w ogóle korzyści z rozmowy lub w ogóle nie jest w stanie zrozumieć czego tak naprawdę ma dotyczyć rozmowa. Ludzie piszą wprost co im nie pasuje i z czym się nie zgadzają. Dlatego łatwo jest poznać, iż to jest właśnie obiekcja. Warto dodać, iż chyba jednym z najczęstszych źródeł zastrzeżeń i obiekcji jest nic innego jak zachowanie handlowca. Chodzi przede wszystkim o jego sposób prowadzenia rozmowy handlowej. Jeśli klient po rozmowie zdecyduje się jednak na zakup tego produktu u kogoś innego to znaczy, że ma jakieś zastrzeżenia. Jeśli obiekcie są kierowane do nas podczas rozmowy to jest to w porządku, bo jeszcze można coś zdziałać. Gorzej jak to wyniknie już po rozmowie i po zbadaniu rynku. Wtedy jest już niestety za późno na poprawę czegokolwiek. Ponadto klienci zgłaszają swoje obiekcie kiedy jest coś za drogie. Po prostu pokazują w ten sposób, że się wycofują z transakcji.

Każda osoba, która pracuje jako handlowiec na pewno przeszedł szkolenia jak reagować na obiekcje. Taka osoba także dostaje listę przykładowych zastrzeżeń jakie klienci najczęściej podają. Wtedy handlowiec ma okazję się do tego bardziej przygotować.
Klienci przeważnie zawsze mają jakieś pytania dotyczące usługi czy produktu. Wszystko przez to, że muszą mieć oni stu procentową pewność, iż decyzje, które podejmują są w ogóle właściwe. W ten sposób szukają więcej informacji i odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości. Zadaniem handlowca w tym przypadku jest przekazanie informacji klientom, w taki sposób, aby klienci poczuli się pewni siebie i bezpieczni, iż podejmują słuszną decyzje. Trzeba jednak przy tym być osobą prawdomówną i szczerą. Bardzo dużo osób, które dopiero zaczynają pracę w tej branży, bardzo szybko sobie odpuszcza i rezygnuje z pracy. Pozostawiają tym samym obiekcje bez jakichkolwiek wyjaśnień. W taki sposób możemy stracić wartościowych klientów, gdyż może oni byli zainteresowani tyle tylko, iż potrzebowali więcej informacji na dany temat, aby móc podjąć ostateczną decyzję. Nie powinno się odpuszczać takich rozmów. Można wyróżnić obiekcie pozytywne i negatywne, jak wszędzie. Jednak ani ta ani ta nie są złe. Zadaniem handlowa jest przede wszystkim znalezienie największej obawy, która występuje u klienta, zweryfikowanie jej, a także uzupełnienie wszystkich informacji.

Adresowanie obiekcji

Jak wiadomo obiekcje adresowane są od klientów do osób, które mają nam sprzedać dany produkt. Zadaniem handlowca jest odpowiadanie na wszystkie obiekcje kierowane przez klienta. Przecież osoba, która chce kupić ma prawo mieć zastrzeżenia, chociażby do ceny. Szczególnie, gdy konkurencja ma znacznie niższe za ten sam produkt.

Podsumowując niniejszy artykuł warto zaznaczyć, iż obiekcje zawsze były i będą. To jest nieuniknione w świecie handlu i usług. Zawsze jest jakieś ale, na które trzeba mieć oczywiście gotową odpowiedź. Jeśli oczywiście zależy nam na sprzedaniu danego produktu.