Jak reklamować się na Pintereście?

Coraz więcej ludzi decyduje się na otworzenie własnej działalności gospodarczej. Wszystko po to, aby uwolnić się od etatu i się usamodzielnić. Jednak nie każdy sobie zdaje się sprawę z tego, że nowym firmom jest ciężko wejść na rynek, gdzie konkurencja już jest dość spora. Jedynym rozwiązaniem jest oczywiście nic innego jak zareklamowanie swojej działalności. Jak to zrobić? Nic trudnego. Można przede wszystkim tworzyć stronę internetową, która ukaże zarówno informacje o firmie jak i przedstawi oferowane przez Przedsiębiorstwo produkty. Można także jeździć na różne targi pracy i tam się reklamować, rozdając klientom różne firmowe gadżety. Jednak bardzo popularne w ostatnim czasie stało się reklamowanie za pomocą Facebooka i Instagrama. Ale czy tylko na tych portalach można się przedstawić? Otóż nie. Można skorzystać także z Tik Toka i Pinterest. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić jak reklamować się na Pintereście.

Czym jest Pinterest?

Dużo osób pewnie zastanawia czym jest po prostu Pinterest. To po prostu strona lub też aplikacja mobilna, która została uruchomiona głównie do tworzenia wizualnych zakładek, tzw. Pinów. Pozwalają one przede wszystkim odkrywać i zapisywać ciekawe pomysły na wirtualnych tablicach. Dla większości jest to światowy katalog pomysłów. Co można w nim znaleźć? Oczywiście przede wszystkim różnego rodzaju przepisy, porady i wszelkiego rodzaju inspiracje. Korzystają z niego głównie osoby, które są ciekawe świata i mają dużo pomysłów na przyszłość. Dla niektórych jest to też tak jakby tablica korkowa, gdzie można przypinać różne ważne informacje. Ponadto ważne jest to, przynajmniej dla osób, które nie znają tego portalu, iż umożliwia on także użytkownikom wzajemne dzielenie się treściami w internecie na dość dużą skalę.

Jak się skutecznie zareklamować?

Mając swoją Firmę marzysz o tym, aby klienci często oglądali reklamę akurat Twojego produktu? Nic trudnego. Warto wykorzystać Pinterest do tego. Nie można pominąć tego portalu. Mimo, iż często marketerzy niestety pomijają w ogóle Pinterest przy tworzeniu strategii reklamowej i postrzegają go jako mało skuteczny to są w błędzie. Uważają także, że jest trudny w obsłudze. Jednak ten program ma bardzo duży potencjał, który nie może się oczywiście zmarnować. Dlatego warto dać mu szansę, abyśmy mogli zaistnieć w nim jako Firma. Po prostu wystarczy wiedzieć jak z niego korzystać i jak go wykorzystać do reklamy. Marketerzy może nie zdają sobie jeszcze z tego do końca sprawy, ale Printerest daje bardzo duże szanse na budowanie świadomości marki. Daje możliwość także zwrócenia uwagi potencjalnych klientów na bardzo wczesnym etapie ich „konsumenckiej podróży”. Użytkownicy bardzo często przeglądają portal głównie w poszukiwaniu różnych inspiracji. My jako Firma możemy „wpiąć” w ich świadomość wrażenia i obrazy dużo wcześniej niż użyją wyszukiwarki, aby mogli znaleźć dany produkt czy usługę.

Warto wspomnieć, iż chyba głównym minusem tego portalu jest zakładanie konta. Wszystko dlatego, iż niestety jest to dość mało intuicyjne i wymaga od nas sporego wysiłku. Również konto reklamowe przypisywane jest do konta na Pintereście. Jeśli chcemy zatem jako Przedsiębiorstwo nadać dostęp reklamowy, musimy udostępnić swoje hasło. Ale to nic trudnego. Jeśli przejdziemy przez założenie konta i rozpoczniemy współpracę z agencją, której będziemy mogli powierzyć nasze konto bez problemu, możemy być pewni, iż uda nam się uzyskać dość ciekawe możliwości reklamowe na niestandardowej platformie.
Jak już mamy konto to przychodzi czas na założenie kampanii reklamowej. Na swojej stronie internetowej wystarczy dodać tag Pinterest. Ponadto jeśli Twoja Firma oferuje sprzedaż produktów w sklepie internetowym, wystarczy także utworzyć katalog produktów i dodać go do naszego konta. Następnie trzeba określić cel kampanii typu: budowanie świadomości marki. Teraz czas na targetowanie. Dzięki temu kanał może stać się bardzo interesujący. Można dodać targetowanie na zainteresowania lub jakieś konkretne słowa kluczowe. Będzie łatwiej wyszukiwać. Później należy ustawić częstotliwość wyświetlania reklam. Wybieramy także reklamy i jej formaty.

Podsumowując niniejszy artykuł warto wspomnieć, iż jeśli chcemy zaistnieć i dotrzeć do potencjalnych klientów musimy dokładnie przemyśleć jakie reklamy chcemy wyświetlać. Muszą być dopasowane. W końcu liczy się pierwsze wrażenie.