Kiedy zdecydujemy się podjąć nowej pracy w wielu przypadkach musimy przejść tzw. rozmowę kwalifikacyjną, która zweryfikuje czy w ogóle nadajemy się na dane stanowisko.
Praca – jak ją zdobyć?
Wiele osób ma problem z rozmową o pracę i nie wie jak się zachować, dlatego dziś omówimy najważniejsze punkty o czym pamiętać gdy udajemy się na takową rozmowę.
Najważniejszym elementem jest pewność siebie.
Pewność siebie to tak naprawdę klucz do naszego sukcesu, kiedy udajemy się na taką rozmowę, warto być pewnym siebie, mieć pewną mowę ciała, oraz pewny siebie głos, które naprawdę potrafi dużo zdziałać.
Jednak jeśli chcemy zwiększyć naszą pewność siebie, warto przygotować w głowie scenariusz tego jak chcemy aby rozmowa przebiegła, przećwiczyć go przykładowo przed lustrem.
Dobrze dopasowany ubiór to kolejny ważny element tego aby dobrze wypaść na rozmowie o pracę, powinniśmy sprawdzić czy nasze ubranie jest wyprasowane, oraz czy nie jest zniszczone, ponieważ wtedy nasza ocena w oczach potencjalnego praco dawcy spadnie.
Kultura osobista to kolejny punkt o który należy zadbać chcąc pomyślnie przejść rozmowę kwalifikacyjną, dobre maniery oraz nienaganne słowa to podstawa.
Ostatnim etapem są zarobki, temat ten jest często rozważany czy powinno się pytać o wynagrodzenie czy jednak nie, odpowiedź brzmi – Tak.
Naszym zadaniem przed taką rozmową to sprawdzenie jak wyglądają stawki i zarobki na stanowisku o które się ubiegamy w naszym województwie, abyśmy byli obyci z tematem i wiedzieli ile możemy się spodziewać.