Co to jest marketing automation i jak on działa?

Jak wiadomo marketing w każdej Firmie jest potrzebny. Tym bardziej teraz, gdy Internet coraz bardziej się rozwija i większość Przedsiębiorstw działa w Internecie. Reklama jest ważna, ponieważ to dzięki niej jesteśmy w stanie dotrzeć do bardzo szerokiej grupy osób. Jeśli nie będziemy reklamować się w Internecie na różnych portalach to możemy być pewni, że konkurencja wygra i będzie się lepiej rozwijała niż my. A nie chodzi przecież o to. Obecnie istnieją Firmy, które oferują nam pomoc przy działaniach PR. To dobry pomysł, w końcu są oni specjalistami w tych dziedzinach. Jednak jest coś takiego także jak marketing automation. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić czym on jest i na jakiej zasadzie działa.

Co to jest marketing automation i jak działa?

Zacznijmy na początku od wyjaśnienia czym jest marketing automation, gdyż na pewno spora część ludzi pierwszy raz słyszy o takim zagadnieniu. Otóż jest to inaczej automatyzacja marketingu. Polega na tym, iż bazuje on przede wszystkim na specjalnym oprogramowaniu, który pozwala prowadzić zautomatyzowane działania marketingowe. Warto dodać, iż jest to zdecydowanie duże ułatwienie dla marketerów, którzy realizują dość powtarzalne działania typu wysyłanie maili. Jednak nie tylko. Pozwala prowadzić bardzo zaawansowane różnego rodzaju działania marketingowe jakim są np. kampanie reklamowe. Jest to łączenie z innymi narzędziami w celu gromadzenia większej ilości danych i jeszcze lepiej trafiać do odpowiednich grup docelowych.

Warto dodać, iż Marketing automation pozwala przede wszystkim na automatyczne wysyłanie różnego rodzaju komunikatów marketingowych oraz sprzedażowych. Są one oparte głównie o segmentację odbiorców i generowanie spersonalizowanych treści. Jeśli nasza strategia marketingowa jest bardzo dobrze przygotowana to jest ona w stanie przekształcić potencjalnych klientów w bardzo zadowolonych klientów. Firmy pozwalają osiągnąć bardzo duży wzrost przychodów i to oczywiście w bardzo krótkim okresie. Jednak od razu trzeba zaznaczyć, iż nie jest to krótkoterminowa inwestycja. Należy dodać, iż marketing automation znacznie ułatwia Firmom dotrzeć do potencjalnych użytkowników oraz wygenerować leady sprzedażowe. Dzięki temu marketerzy, którzy dopiero zaczynają działania w branży w ten sposób są w stanie znaleźć na obecnym rynku bardzo dużo rozwiązań. Pozwalają one stworzyć bardzo zaawansowane kampanie. I to bez znajomości trudnych systemów czy też algorytmów.

Dlaczego zatem warto stosować automatyzację? Otóż ludzie przychodzą i odchodzą. To normalne. Jednak zdarza się, że rezygnują z zakupów nie wiedząc czemu. Albo także kupią już coś kilka razy, jednak my nie jesteśmy w stanie stwierdzić skąd oni się wzięli i usłyszeli o naszych produktach. Dlatego taki marketing ukazuje polepszenie komunikacji oraz jest w stanie dostosować wszystkie działania w taki sposób, aby w dalszym ciągu były one bardzo skuteczne i pozwalały osiągać jeszcze większe sukcesy. Oczywiście takie działania można prowadzić na takich obszarach jak:

  • social media – dokładne przeglądanie interakcji odbiorców, dzięki czemu będziemy w stanie znacznie lepiej dostosować reklamy do ich potrzeb,
  • efektywny mailing – wiadomości wysyłane są tylko i wyłącznie do osób, które są w sposób realny zainteresowani naszymi produktami,
  • Content marketing – osoby, które odwiedzają nasze strony internetowe są w stanie zobaczyć różnego rodzaju treści. Szczególnie te, które dostosowywane są głównie do historii zakupowej w postaci reklam itd.
  • Aplikacje mobilne – nowoczesne narzędzia, które pozwalają nam na monitorowanie zachowań użytkowników w różnych aplikacjach mobilnych.

Podsumowując niniejszy artykuł widać, iż automatyzacja marketingu jest bardzo ważna w Firmach. Dzięki temu jesteśmy w stanie jeszcze bardziej działać na rynku.